کتاب جامعه‌ ­اطلاعاتی نوشته روبرت حسن، استاد دانشگاه ملبورن استرالیا است. از این نویسنده‌ آثار بسیاری در حیطه رسانه‌ها، علوم ‌ارتباطات، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی و البته ‌اقتصاد سیاسی عصر دیجیتال و تأثیر فناوری‌های نوین ارتباطات و اطلاعات از جنبه کالاشدگی انسان و محیط آن و هم­چنین شتاب‌زدگی بشر در صیرورت جامعه‌شناسانه به رشته تحریر درآمده ‌است. کتاب پیش‌ روی نیز با رویکردی جامعه‌شناختی و تا حدودی فلسفی در صدد بررسی جوانب مختلف زیست بشر فناوری‌زده در جامعه‌ای موسوم به ‌اطلاعاتی است.

پروفسور رابرت حسن (‌Robert Hassan) مدیر گروه رشته فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه ملبورن است. بیشتر نوشته‌هایش جان‌مایه‌ای فلسفی دارد و حول محور موضوعاتی مانند اتصال دیجیتال و تجربه زمان(۲۰۱۹)، انجمن اطلاعات: رویاهای سایبر و کابوس‌های دیجیتال (2017) نظریه جدید رسانه‌ها ، سیاست و فلسفه رسانه است. او همچنین نویسنده مقالات متعددی در مجلات تخصصی است. از وی تاکنون کتاب‌های بسیاری منتشر شده است که کتاب فلسفه رسانه در کنار کتاب پیش رو جزو آثار مشهور و پر اهمیت وی محسوب می‌شوند. وی از سال 2009 سردبیر مجله Time & Society در استرالیا است.
دربارة مترجم:
دکتر داود آقارفیعی، متولد 1357 در شهر تهران، دانش‌آموخته رشته علوم ارتباطات است. وی حدود 22 سال سابقه همکاری با مطبوعات مختلف و صدا و سیما را در کارنامه خود دارد. از وی آثاری در زمینة علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری، ارتباطات غیرکلامی و ارتباطات و توسعه تا کنون منتشر شده است. کتاب پیش رو پنجمین اثر وی در زمینه علوم ارتباطات و مباحث پیرامونی آن است. وی در حال حاضر عضو هیأت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره 09123095451 انتشارات تخصصی ثانیه تماس بگیرند.